Fraser Island dag 2

23 december 2015 - Fraser Island, Australië

Ben ik weer! Onderweg in de 2e bus naar Byron Bay. Ik vertel nog even over de 2e dag op Fraser. Om 7.00 uur zaten we alweer aan het ontbijt. Heerlijk bacon and eggs en daarna een lange route op het strand. Na 10 minuten gingen Ben en Tariq eruit om 15 minuten met een klein vliegtuigje over het eiland te vliegen. Ook dit was een geweldige ervaring. Vliegtuigen die vertrekken en landen op het strand! Bij de eerstvolgende stop gingen ze weer mee de bus in. Op weg naar Pinnacles. Mooi rotsgebergte aan het strand. Daar heeft Jarno de eerste Sandfly ontmoet whahaha hele grote vliegen die flink kunnen steken. Jarno zat snel in de bus. We gingen naar de champagne pools. Nee geen champagne maar wel de bubbels in het water van de golven die vanuit zee over de rotsen komen. Dit zijn gigantische golven. Na nog wat vissen te hebben gespot kregen we heerlijke koffie met de lekkerste muffin ever volgens Jarno. Een apfelstrudel muffin mmm.Toen zijn we doorgereden naar Indian Heads dat is ook een grote berg waar je via een rotsbeklimming kan komen. Gelukkig de juiste schoenen aan vandaag en we kwamen op het mooiste uitzicht ever. Hierna door naar een soort lagoon onderaan de Indian Heads waar we een picknick hadden en natuurlijk weer lekker afkoelen. Bij de volgende stop kwamen we bij een heel oud wrak van een schip,gezonken in 1935, dat ligt daar dus al jaren in het zand. Bijzonder. Hierna weer lekker afkoelen in Eli Creek. Heerlijk koel zoet en doorzichtig water. Al met al weer een geweldige fag met Peter die ook ontzettend leuke en interessante verhalen kan vertellen en super goed kan rijden in de four wheel drive bus. Om 16.00 uur terug naar de Ferry vanaf Fisher King Bay. Een shaking rit met nog een stukje roller coasting. Dat zegt genoeg denk ik maar super gaaf om mee te maken. Om 18.00 weer terug in Hervey Bay. Echt iets om nooit meer te vergeten en mochten jullie ooit van plan zijn Australie te bezoeken is dit eiland echt een aanrader. Ben en ik weten al wat we gaan doen als we gepensioneerd zijn ;-) en Tariq wil "helaas" al veel eerder terug naar Australie. Jaha dit hadden we kunnen verwachten. Eerst maar even afstuderen. Tot snel weer volgers. Fijne kerstdagen. Wij gaan morgen ook uitrusten in Byron Bay. 2e kerstdag bij jullie, boxing day hier gaan we leren surfen. Tot snel xx

1. Rina Wijnants:
    24 december 2015
    Jullie zijn wel af gekoeld als jullie terug komen.al dat frisse water.Jarno het recept van de muffin gevraagd,kunnen we hem hier ook proberen. Gaaf hoor vliegen en dan landen op het strand,krijg er gelijk weer zin in om ook naar Australië te gaan,zoek alleen nog een geldschieter haha.Nee hoor genieten jullie maar en eet alles maar lekker op,veel nieuwe dingen proberen en lekker zonnen. Knuffels en Prettige kerstdagen en kijk uit voor de haaien met het surfen.Oma en rina ×××
  2. Ard:
    Leren surfen? Doen jullie toch elke dag op de computer?! San, kijk maar uit want Ben, the Baywatch boy gaat er tegenaan op dat surfboard... Terug in Nl is jouw strijkplank niet meer veilig voor de surferd haha.... Prettige Kerstdagen......