5 dagen in Mollymook bij Bryan en Angela

7 januari 2016 - Randwick, Australië

Lieve volgers, het was even stil maar er was bij de familie in Mollymook geen WiFi dus vandaar wat achtergebleven met mijn blog. Op zaterdag 2 januari om 9.00 vertrokken met de trein naar Kirrawee waar Bryan ons oppikt met zijn auto om zo door te rijden naar zijn tijdelijke huis in Mollymook. Dit is een klein plaatsje naast Ulladulla waar zijn nieuwe huis wordt gebouwd. Vanwege veel vakantieverkeer en ruim 3 uur later aangekomen bij Angela. John de oudste broer van Bryan en uiteraard ook een neef van Ben was ook gekomen om ons te ontmoeten. Een super mooi huis met uitkijk op de golfbaan. Na de lunch direct naar Mollymook beach met de bodyboards en het surfboard. Heerlijk strand en een koele zee. Na het zwemmen terug naar huis. Angela had een bbq georganiseerd met Amanda en vriend Joe.Timothy en vriendin Sarah, Judy,Chris,Tamara en Jackson. Helen en Steve met Samantha en vriend Matt. Erg leuk om iedereen te ontmoeten. De volgende dag zijn we eerst weer naar het strand gegaan, het weer was op die dag nog goed maar de golven waren 1 meter hoog en erg ruw dus ik ging zonnen. In de middag gingen wij met de kayaks een meer op. Jarno vond het nu super! en Tariq ging met Tim en Sarah four wheel driven. Tariq heeft zelf een stuk mogen rijden van Tim. Dat ging goed en Tariq vond het erg leuk. Op maandag 4 januari is Ben met Bryan en de vader van Angela gaan golfen. Helaas veel regen de eerste 4 holes, daarna ging het beter. Wij gingen met Angela Mollymook in en toch weer even een bezoek aan de dokter met Tariq want de antibiotica deed zijn werk niet. Opnieuw antibiotica met een extra medicijn waar prednison in zit pfff opnieuw hopen dat dit gaat werken maar tot nu toe nog steeds weinig resultaat. Thuis maar even naar onze eigen dokter. Na wat winkeltjes zijn we terug gegaan naar de mannen via Hayden's Pie. De lekkerste pie ever gegeten. Dat is een soort ragout in bladerdeeg die je in allerlei verschillende smaken kan krijgen. Chicken, beef, potatoe yammie. In de middag , helaas was het erg aan het regen, naar Ulladulla gereden om te kijken bij het stuk grond waar hun nieuwe huis gebouwd gaat worden. Als het goed is is het huis over 6 maanden klaar. Angela uiteraard weer heerlijk voor ons gekookt en daarna gezellig pingpongen en xboxen. Dinsdag 5 januari wederom regen, ja we hebben maar 2 droge dagen gehad bij Bryan en Angela, was heel uitzonderlijk zoveel regen en de temperatuur was in 20 jaar nog niet zo laag geweest in deze regio, natuurlijk dat hebben wij weer. Toch met paraplu's en regenjassen een wandeling gaan doen rond de haven van Ulladulla. Hierna toch nog even zwemmen in een rivier die uitmondt in de zee waardoor je een heel eind kan drijven in de stroming. Net even tussen de druppels door. Na de lunch weer een wandeling pffff ben echt ff uitgewandeld nu haha via de golfbaan naar Mollymook beach. Voor diner had Angela heerlijk roasted lamb gemaakt met groente en aardappel. Om 21.00 uur kwam Alyssa met haar nieuwe vriend Michael. Nog gezellig gekletst en hopen dat het de volgende dag beter weer zou worden. Dit gebeurde dus niet. Regen,regen en regen. Uiteindelijk het stadje Milton even ingegaan en koffie gedronken. Helen kwam ook nog langs en bleef die dag bij ons. Thuis geluncht friet met kippenzout en tomatensaus op een broodje?? Vreemd maar ze eten hier ook naturel chips op brood dusss voor hun heel normaal. Hierna gezellig pingpongen en xboxen want ja het weer zat echt tegen. Jammer want Alyssa en Michael hadden maar 1 dag vrij. Zij gingen dus rond 17.30 weer weg want het was toch weer 3 uur rijden voor ze. Wij zijn toen heerlijk gaan uiteten bij de golfclub met Helen, met een fantastisch uitzicht op zee. Helen ging hierna naar huis. Na een heerlijk kop koffie thuis zijn we gaan inpakken want de dag erna, vandaag dus, brengt Bryan ons om 8.00 uur naar Randwick en dat is toch weer ruim 3 uur rijden. Vanmiddag dus om 13.00 aangekomen in een heel mooi appartement waar we 2 nachten blijven. Toch weer lekker zo met z'n viertjes. Net heerlijk noodles gegeten en morgen is onze grote kleine vriend Jarno jarig en dat gaan wij nog even vieren in Taronga Zoo. Hij mag voor 1 dollar naar binnen omdat hij jarig is. We hopen op een nog mooie zonnige,gezellige dag en gaan nog even knuffelen met de kangaroes en de koala's want morgennacht vertrekken we om 03.00 naar het vliegveld. Waar we om 06.00 vertrekken naar Dubai. Weer even 15 uurtjes vliegen maar het is het meer dan waard geweest. Jullie horen mij misschien nog even vanuit Dubai. Zo niet dan zijn wij zondagmiddag rond 13.00 uur weer in Amsterdam. Home sweet home. Tot latersss en no worries xx

1. Jan en Anda:
    7 januari 2016
    Alvast van harte gefeliciteerd met Jarno, 15 jaar een hele vent.
    Dikke knuffel, geniet nog van de laatste dagen. Zie jullie zondag xxx
  2. Henri:
    8 januari 2016
    Jarno, ook van Trudie+mij de warmste felicitaties. Stay cool [zoals net op Facebook vermeld]
    Leuk om weer een bericht van jullie te lezen, ik ben een trouwe volger. Maarre nog niet gelezen en ook essentieel: wie won de wedstrijd ihkv Australie-Nederland Tafeltennis Cup,
    Bryan of Ben? Ben benieuwd.

Enne geniet nog volop van de laatste dagen vakantie. See you all soon.
  3. Ard:
    10 januari 2016
    J(a)Arno , nog gefeliciteerd met je verjaardag...wel lekker zo'n verjaardagsfeestje in Australie..alleen jammer dat wij allemaal ineens NIET zijn uitgenodigd hahaha.....maak er wat moois van en zie jullie weer in het droge Nederland...