Sydney!

1 januari 2016 - Sydney, Australië

Lieve volgers, allereerst voor iedereen de allerbeste wensen in 2016. Dat het maar een super jaar mag worden. Wij zijn op 30-12 om 01.00 's-nachts dus eigenlijk al 31-12 aangekomen in het Aarons hotel in Sydney. Heerlijke bedden en net wat meer voorzieningen in een hotel ipv een hostel. Om 9.00 uur gingen Tariq en Ben al wandelen om zo weinig mogelijk te missen in deze geweldige stad. Jarno en ik kregen bij terugkomst ontbijt op bed mmm en daarna gezellig met z'n vieren wandelen naar het Opera House en de Harbour bridge. Ongeveer 40 minuten wandelen in heerlijk zonnig weer. De jongens vonden het geweldig om het Opera house nu eindelijk in het echt te zien. Het was uiteraard al mega druk ivm oudejaarsdag. Er lagen al mensen de hele dag op hun plekkie met tenten etc. om het vuurwerk niet te missen. Wij vonden 13.30 s-middags te vroeg om daar te blijven wachten en gingen de stad verder verkennen. Na het avondeten weer richting de harbour bridge alleen probeerden we nu een plekje achter het opera house te krijgen, maar vanwege een party bij Botanical garden mochten we daar helaas niet verder dus daar vanaf 20.00 uur op het gras zitten/liggen/staan, gewacht op het eerste "kinder" vuurwerk om 21.00. Dit was al geweldig en duurde 10 minuten. Goed te zien want het vuurwerk wordt op 3 plaatsen op dezelfde manier afgestoken dus je mist niets. Mooi gedaan. Nu weer even 3 uur wachten/hangen, duurde best lang maar je wilde toch bij je plek blijven. Om 24.00 uiteindelijk spetterend vuurwerk, erg mooi. Het duurde een kwartier, we hadden wat langer verwacht maar het was prachtig en bijzonder om daar te staan. Hierna terug naar ons hotel. Tariq en ik zijn nog nooit zo nuchter een nieuw jaar in gegaan whahaha op de kamer geproost met sinas en cola. Op zich niet verkeerd om zo 2016 te starten toch? De volgende ochtend op 01-01-2016 zijn we vertrokken naar Bondi beach. Veel op tv gezien dus daar moesten we even heen voor een nieuwjaarsduik. Heerlijke koele zee met fantastische golven en netjes tussen de vlaggen blijven dan kan je gered worden indien nodig. Helaas geen baywatch nodig gehad haha wel bijna mijn neef Stuart ontmoet maar helaas was hij alweer huiswaarts toen wij aankwamen.
Kost voor ons een hoop tijd om er met een overvolle bus te komen. En ja, wij waren niet de enige die naar Bondi wilde natuurlijk. Hopelijk ga ik mijn neef op 7 of 8 januari nog ontmoeten als we weer terug zijn in Sydney. Morgenochtend
02-01 vertrekken we met de trein richting Ulladulla, daar komt Bryan ons halverwege de rit ophalen om 4 dagen bij Bryan, Angela en Tim te verblijven. Daar gaan we nog aardig wat ondernemen maar dat horen jullie later. Tot snel weer xx

1. Rina Wijnants:
    1 januari 2016
    Wij komen met bij van de kater,maar fijn om wat te horen van jullie.Misschien is het voortaan een optie om te proosten met cola en sinas (tariq) kan je de volgende dag tenminste weer wat doen. Konden jullie niet fakken bij bondi beach wie weet wat erop je af kwam.een lekkere blondine.veel plezier bij bryan en geniet nog even knuffels oma en rina