Coffs Harbour en Port Macquarie

30 december 2015 - Port Macquarie, Australië

Lieve volgers, daar ben ik nog even. Ik denk mijn laatste blog van 2015. Op 28-12 zijn we om 12.00 vetrokken uit Byron Bay en om 16.00 aangekomen in Coffs Harbour. Daar direct even rond gaan wandelen bij de haven en de zee. Hier hebben we een burger met friet gegeten en toen via de kermis, tariq en ik moesten even in de spin. Nou dat hebben we geweten. Hele oude zitjes waar we al klem in zaten voordat hij ging starten en hard dat ie ging, normaal gaaf maar ik knalde steeds tegen Tariq aan en des te harder we gilden, in dit geval van de pijn, werd de speed er weer opgezet, dus na 2 gekneusde ribben en wel onwijs gelachen terug naar het hostel om bij te komen van de reis. De volgende ochtend eerst bij de dokter langs voor Tariq, niks ernstigs maar zijn voorhoofdholte ontsteking is nu al bijna 8 weken en wil maar niet over gaan. De hele dag aan de pillen tegen je hoofdpijn is niet fijn. We konden om 13.45 terecht bij de dokter. Tariq lekker gaan uitrusten in het hostel terwijl wij nog een wandeling maken, helaas weer in de regen en wind blehhh maar was toch erg leuk om te doen. Toen we terugkwamen lekker potje dammen en na het bezoek aan de arts, die direct al aan het gezicht van Tariq kon zien wat zijn klachten waren, opgezwollen hoofd, scheve neus en vochtige ogen, kreeg hij direct een antibiotica kuur met herhaalrecept. Mooi, hopelijk gaat dit werken, want met zo'n hoofd terugvliegen is geen pretje. Om 16.00 op 29-12 zouden we opgehaald worden om naar Port Macquarie te vertrekken maar de bus zat vast in het vakantieverkeer dus dit werd 17.30. Gelukkig is Port Macquarie maar 3 uur met de bus dus om 20.30 aangekomen en opgehaald door iemand van ons hostel. Geweldige service. Uiteraard nog even op zoek naar iets te eten in het centrum, gelukt, en onderweg terug, springend over wat kakkerlakken blehhh zijn we via de kermis teruggegaan. Geen ritje in de spin dit keer hé Tariq haha ook duur hier, 5,60 per persoon per rit pfff. Hierna lekker gaan slapen. De volgende morgen wederom wandelen (ik merk dat mijn conditie echt voorruit gaat) we lopen echt heeel veel en lang. We zijn de coastwalk gaan doen en toen doorgelopen naar het Koala Hospital. Die mensen doen echt goed werk. Een aantal koala's gezien met de verhalen wat er gebeurd is met de koala's en waarom ze daar verblijven. Toen de hele wandeling weer terug, maar het is vandaag weer heerlijk warm en zonnig weer. Nu om 17.00 nog even uitrusten en vertrekken we vanavond om 18.45 naar Jawel Sydney!! Daar komen we vannacht aan in ons Hotel. Einde van onze backpackers trip maar hierdoor wel veel meegemaakt en gezien. Jullie horen mij weer in het nieuwe jaar. Allemaal hele fijne oudejaarsdag en nieuwjaarsdag en natuurlijk alvast een super begin van 2016. Bij ons gaat dit sowieso lukken. Tot snel xx

1. Rina Wijnants:
    30 december 2015
    Tariq Beterschap en jullie nog veel plezier.Een onwys Gelukkige uiteinde en veel plezier met het vuurwerk in Sydney .knuffels oma en rina
  2. Jan en Anda:
    30 december 2015
    Lieverds, jullie ook een spetterend oudjaar en een liefdevol en gezond 2016.
    Hoop dat bij Tariq zijn kuurtje gaat helpen, duurt veel te lang.xxx
  3. Ard:
    31 december 2015
    Tariq een opgezwollen hoofd,scheve neus en vochtige ogen en dan voorhoofdsholte ontsteking?! Lekkere dokter ( Oetker ? ) want dat zijn de symptomen van " dronken als een meelmuis " !! En jouw conditie gaat vooruit?? Als ik het allemaal zo lees, ben je weggegaan als iemand zonder enige conditie ( en altijd maar roepen dat je de conditie van een wijkagent hebt haha)..... Lees in ieder geval dat jullie het super naar jullie zin hebben en dat is het belangrijkste, alleen jammer dat stuntman Jarno zijn stunts niet zelf doet haha..... nou voor straks veel vuurwerkplezier, kijk uit voor ogen en vingers en een spetterend 2016 gewenst..
  4. Ard:
    31 december 2015
    O ja, Tariq heeft altijd al van die rare kuren whahaha