Fraser Island dag 1

22 december 2015 - Fraser Island, Australië

Lieve volgers, op dit moment zijn we onderweg van Hervey Bay naar Byron Bay. Dat is wel weer 10 uur met de bus maar het is nu overdag dus een hoop te zien en zoals jullie begrijpen wifi in de bus haha. Wij zijn 2 dagen geleden van Hervey Bay vertrokken naar Fraser Island voor een 2-daagse tour. Nou we kunnen wel zeggen wij hebben het paradijs gezien! Echt geweldig. Jarno vond het jammer dat we daar geen week gingen verblijven. Eerst met de Ferry in 40 min. van Hervey Bay naar Fraser. Direct onderweg al dolfijnen gespot. Bij aankomst gingen we met Peter onze reisleider voor 2 dagen mee naar ons resort op het eiland. Je mag op dit eiland alleen met four wheel drive auto's en bussen rijden want het hele eiland bestaat uit alleen maar zand. Na een avontuurlijke trip in onze bus, ons ontbijt was flink geschud en gelukkig hebben ze riemen in de bus haha zij we na ongeveer 3 kwartier schudden aangekomen bij ons resort en gingen we verder het eiland verkennen. Je rijdt dan gewoon op het strand, heel bizar. En als je denkt dat je een frisse duik kan nemen in de zee, helaas, het kan wel maar de kans is erg groot dat terugkeren naar Nederland niet meer mogelijk is. Het zit er vol met haaien die vooral deze periode dicht bij het strand komen dus het risico maar niet genomen. We gingen als eerste naar lake Wabby. Het was "maar" 3 km lopen. Nou ik kan je vertellen, had het bijna opgegeven na 2 km in zacht mul zand omhoog lopen op je slippers is geen pretje en dan ook nog met dikke stijve benen maarrrr ik/we hebben het gered. Het was super mooi en toch wel de moeite waard. Lekker gezwommen en toen de barre tocht weer terug naar de bus. Gelukkig was dit het zwaarste van de tour zei Peter. Gelukkig, volgens mij werden we getest haha. Hierna kregen we een lunch en gingen we wandelen door het rainforest. Mega dikke en hoge bomen en de meest giftige spinnen die er bestaan maar die hebben we niet gezien. Weer terug in de bus gingen we naar lake mackenzie.Mooi wit strand met heerlijk helder zoet water. Zo mooi, niet normaal. Hierna terug naar het resort voor een heerlijk italiaans buffet en na een klein rondje lopen heerlijk slapen. We waren erg moe maar ontzettend onder de indruk na deze 1e dag en met heel veel zin in dag 2 op Fraser Island. Dat vertel ik jullie later xx

Ps foto's en video's toevoegen aan ons blog lukt tot nu helaas nog niet ivm te zwakke wifi. Zodra het lukt zet ik ze er natuurlijk op.

1. Rina Wijnants:
    24 december 2015
    Ja je moet wat doen voor zo'n vakantie.je blijft in conditie en je hebt er een zonnetje bij wat wil je nog meer . Wel flauw dat jullie niet met de haaien hebben gezwommen was een ervaring op zich geweest .nog veel plezier en geniet knuffels oma en rina