Terug in de buurt van Sydney, Dubai en Home sweet home.

11 januari 2016 - Delft, Nederland

Lieve volgers, vandaag mijn laatste blog vanaf mijn bank thuis. Jaja we zijn weer in het koudekikkerland brrrr. Maar om nog even verder te gaan bij waar ik ben gebleven. Op 8 januari hebben we onze kanjer Jarno wakker gezongen en zijn we om 9.00 vertrokken met de bus naar Circular Quay om daar op de Ferry te stappen naar Taronga Zoo. Het is prachtig weer en met een klein beetje hoop dat het misschien rustig zou zijn, de vakantie is in Australie ook afgelopen, kwamen we aan bij Taronga Zoo waar dus al een rij stond bij de ingang waar je al 1,5 uur moest wachten om je tickets te kunnen kopen. Er werd gemeld dat als je 5 minuten bergopwaarts zou lopen je ook bij het souvenir winkeltje tickets kon krijgen, wij waren ondertussen gewend om te wandelen dus zo gezegd zo gedaan. Jarno kreeg een mooie button ivm zijn verjaardag. We gingen met een stoeltjes lift naar boven om vanuit daar te starten. Naar beneden lopen is toch wat prettiger. Helaas toch wel erg druk maar best wat dieren gezien, koala's, Kangaroos, schildpadden, slangen, een zwart/bruine beer, komodo dragon, emoe's en nog veel meer. Naar de vogel show en de seal show geweest. Al met al een leuke dag. Om 15.00 uur hadden we het meeste gezien en zijn we met de Ferry teruggegaan. Aangezien we nog niet dicht bij het Opera House waren geweest gingen we daar nu opnieuw naar toe. Wat is het toch prachtig. En als je er bent moet je ook besluiten om een tour te gaan doen en echt naar binnen te gaan. Voor Ben was dit de 3e keer Australie en hij was ook nog niet naar binnen geweest. We wilden geen spijt krijgen. Echt super mooi en ook leuk om de geschiedenis van het Opera House te weten. Om 17.30 heerlijk gaan eten in de buurt van het Opera House en toen met de bus terug naar het hotel want ja de komende nacht om 03.00 weg want het vliegtuig vertrok om 6.00 uur naar Dubai. Dit was dus onze laatste dag in Australie. Wat is het toch een geweldig land met super aardige mensen. Om 6.00 uur dus vertrokken naar Dubai. Weer even ruim 15 uurtjes vliegen pfff het blijft toch een lange zit maar het is zeker de moeite waard! Aangekomen in Dubai werden we opgehaald met de taxi. Er werd al op ons gewacht, de chauffeur stond er met een bordje "Bernardus Wijnants". Bijzonder. Onderweg naar ons hotel keken we onze ogen al uit. Wat een hoge grote en mooie gebouwen en wat een hoop dure auto's op de weg. Bij ons hotel aangekomen bleek dat we op verdieping 36 zaten, wat een uitzicht, echt geweldig en een grote kamer. Het leek wel een huis. Een mega keuken, 3 badkamers, 2 grote slaapkamers met heerlijke bedden. Geweldig als afsluiter van de vakantie! Het liefst gingen we de bedden gelijk in haha maar nee geen tijd we hadden maar een middag en avond in Dubai dusss direct met de taxi naar de shopping mall van Dubai. Je weet niet wat je ziet, eerst al zoveel dure auto's in de garage, niet normaal en eenmaal binnen, het is zo mooi en alles glimt. Het ziet er echt duur uit. We voelen ons niet echt op ons gemak. Eerder een beetje bekeken. Nog even naar het grote aquarium in de mall gegaan. Ook mega groot met 4 haaien en veel vissen en een mega rog. Zo groot heb ik ze nog nooit gezien. Ondertussen best moe van alles dus daar nog even gegeten en terug gegaan naar onze mega kamer. Uiteraard nog even de burj Khalifa gefilmt in het donker, het gebouw was super mooi verlicht. Terug ging Jarno relaxen en op bed liggen en wij gingen nog even zwemmen. Nou het was echt "even" want het water was koud dus uiteindelijk een lekker warm bad genomen. Dat was beter. Toen heerlijk slapen want om 4.45 uur werden we alweer gewekt want we moesten om 6.00 uur alweer op het vliegveld zijn om naar Schiphol te vertrekken. Nu toch echt naar huis! Na een goede vlucht, helaas wel een zoon met mega hoofdpijn maar na 6 pijnstillers ging het een beetje, aangekomen in ons eigen land. Toch ook weer heerlijk om thuis te zijn. We werden opgewacht door mijn ouders, mijn zus met de kids en de overbuurman Peter. Zo fijn om iedereen weer te zien! Nu dus weer heerlijk thuis op de bank. Boys weer naar school, mannetje naar het werk dus het normale leven is weer begonnen.
Ik wil alle volgers heel erg bedanken voor het lezen van mijn verhalen. Het was leuk om te doen en ook fijn voor mezelf want je gaat anders toch dingen vergeten. Deze reis was voor ons een geweldig avontuur, we hebben erg genoten en we zullen dit zeker nooit meer vergeten.

Groetjes van De Waussies.

Ps. foto's worden zsm geplaatst dan is alles compleet

1. Jan en Anda:
    11 januari 2016
    Wat kan je het heerlijk vertellen. We zijn wel weer blij dat jullie weer thuis.